środa, 29 lutego 2012

Jak złapać jednorożca?

   Jednorożce, zazwyczaj pojawiają się od 21 w nocy do 3 nad ranem. Najczęściej przebywają nad 2 jeziorami w Appaloosa Plains. Jeśli chcemy dodać jednorożca do naszej rodziny, musimy najpierw go znaleźć. Najlepiej jest włączyć podgląd mapy, i obserwować jeziora przez całą noc. Jeśli jednorożec tam jest, powinno być widać coś takiego (chodzi o tą jakby chmurkę):

Kolorowa chmurka, widoczna z podglądu mapy pokazuje położenie jednorożca.

Gdy wykonuje on niektóre czynności, nad głową pojawia mu się mała tęcza.




   Jeśli chcemy dodać jednorożca do rodziny, musimy go najpierw trochę poznać. Najlepiej dawać mu przysmaki (marchewki), dawać dłoń do obwąchania itp. Jeśli zmieniasz kolor jego maści, możesz również zmienić kolor rogu i brodę :) Kiedy minie godzina 3 (czasami 4), jednorożec po prostu znika. Dosłownie! Wygląda to tak jakby się gdzieś teleportował. :)

niedziela, 19 lutego 2012

Eliksiry

   W dodatku Pokolenia, pojawia się chemiczny stół laboratoryjny "Kataliza". Możemy na nim przyrządzać różne eliksiry. Potrzebną umiejętnością jest w tym przypadku logika. Poniżej jest kilka zdjęć i lista wszystkich eliksirów, możliwych do wynalezienia przez sima.



Wszystkie eliksiry.
  1. Eliksir poprawy nastroju - dodaje simowi nastrójnik "pocieszenie".
  2. Sok śmierdzący - po wypiciu go, pasek higieny robi się cały czerwony. Simowie mogą zrobić nowy psikus - postawić śmierdzącą bombę w miejscu gdzie stoi, a wszyscy inni simowie zaczną wymiotować , zatykać nosy i dostaną nastrójnik 'Skwaszony'. 
  3. Płynny Koszmar - daje nastrójnik "Przerażony".
  4. Radykalna reperacja - sim dostanie nastrójnik "Natychmiastowe Majsterkowanie". 
  5. Pełny pęcherz - simowi bardzo szybko maleje potrzeba pęcherza - co (simową) minutę przesuwa się o mały kawałeczek. 
  6. Eliksir usypiający - po wypiciu sim położy się spać i bardzo szybko się wyśpi, dużo szybciej niż zazwyczaj. 
  7. Eliksir duchów - twój sim staje się duchem na 3 simowe godziny. Tego eliksiru nie wypijamy, tylko "Wyrzucamy", czyli sim po prostu rozbije go o podłogę. 
  8. Metaforium wymyślonego przyjaciela - zmienia wymyślonego przyjaciela dziecka w prawdziwego sima. Prawdziwi simowie nie mogą go wypić. 
  9. Znikający ninja - po wypiciu automatycznie teleportuje sima do domu. Ale jeśli już tam jesteś, to nie możesz go wyrzucić (tak samo jak z eliksirem duchów, nie wypijamy go tylko rozbijamy).
  10. Eliksir odmłodzenia - automatycznie cofa sima na początek wieku młodego dorosłego. 
Efekt eliksiru duchów :)

Sim przenika przez ściany i obiekty jak prawdziwy simowy duch :)

niedziela, 12 lutego 2012

Stylistka

   Hej. Ostatnio kupiłam sobie Karierę, i mam zamiar pisać teraz o nowych karierach dostępnych w tym dodatku. Zacznę od stylistki (ewentualnie stylisty), bo właśnie nią jest moja aktualna simka.

   Stylistą można zostać w budynku "Salon kosmetyczny i studio tatuażu Aleks". Na początku swojej kariery, sim dostanie tak zwane portfolio, które będzie trzeba uzupełnić. Codziennie (w dniach pracy) sim dostanie jakieś zlecenie, np.: Lubię się przebierać i dzisiaj chcę sobie wyobrażać że należę do rodziny królewskiej, albo dostałem awans i chcę mieć nowy strój który mówiłby innym pracownikom "Ja dostaję awans a wy nie" i takie tam. Zawsze pojawi się takie coś od zleceń, i tam będzie napisane, co musicie zmienić, np. strój codzienny (2), dodatki (1), itp.

"WŁASNE" ZLECENIA
Jeśli macie 4 poziom (lub wyżej) kariery, możecie kliknąć na jakiegoś sima który przyszedł do salonu i wybrać opcję usługi stylisty, a potem wybrać "Zaoferuj usługi stylisty". Wtedy sim pokaże mu swoje portfolio, i sim może dać wam zlecenie. Jeśli wcześniej wybierzecie opcję "Oceń potrzebę stylizacji" i pójdzie wam dobrze, jest większa szansa na zgodę na stylizację. Ale pamiętajcie, że sim może się nie zgodzić, i nie będziecie mogli go wtedy nawet wystylizować tak zwyczajnie (nie jako zlecenie)!

Simka pokazuje klientce swoje portfolio, żeby ją przekonać do stylizacji.

JAK ROZBUDOWAĆ PORTFOLIO?
Jeśli po wykonanym zleceniu (tylko po zleceniu, a nie po zaproponowanej stylizacji) klientowi spodoba się jego nowy wizerunek, będziemy mogli zrobić mu zdjęcie telefonem, które automatycznie pojawi się w portfolio. Jeśli klient nie będzie zadowolony, to albo pokaże się komunikat "Dobra robota (imię twojego sima), ale ten klient jest chyba zbyt wybredny" albo coś w stylu "Nie udało ci się wykonać stroju według zlecenia (imię klienta)". Ale na szczęście za każdym razem dostaniecie wypłatę. :P Ja niestety zazwyczaj mam takich wybrednych klientów, ale to powoli zaczyna się zmieniać ;)


Tej simce akurat podobał się nowy wygląd ;)

sobota, 4 lutego 2012

Tajemniczy Pan Gnom

   Tajemnicze (lub magiczne) gnomy, wyglądają jak krasnale ogrodowe. Tajemniczego Pana Gnoma, czyli tego dostępnego w podstawie, można znaleźć prawie wszędzie - w katakumbach, w śmietniku, a nawet może przyjść pocztą zamiast jakiegoś kamienia! Wraz z niektórymi dodatkami, dochodzą nowe rodzaje magicznych gnomów. Nazywają się magiczne albo tajemnicze, bo czasami przemieszczają się i zmieniają pozycję! Żeby zmienić ich pozycję, można również je kopnąć, a potem postawić i już będą stały w innej pozycji! Zobaczcie sami: